POZNAJ PIĘKNO POLSKI WSCHODNIEJ


Do Południowego Podlasia sentyment mam od zawsze. Wielką przyjemność sprawia mi odwiedzanie tamtych, rodzinnych stron. Piękno przyrody zachwyca. Spokój, natura, niepowtarzalny klimat. Dlatego też bardzo ucieszyłam się, kiedy to podczas ostatniej wizyty w Polsce dostałam taki oto piękny album o wschodzie właśnie. Wschodzie Polski. Dzięki pomocy mojej Cioci i uprzejmości Wójta Gminy Konstantynów mogłam owy album zabrać ze sobą do Bloem i podarować jako wyjątkowy prezent naszym gospodarzom. Bardzo zależało mi, aby przekonali się, na teraz - zdjęciowo, może kiedyś na żywo, jak piękna jest Polska. Bo uważam że jest piękna i to bardzo. Ale do rzeczy...

Bardzo cieszą mnie wszelkie inicjatywy kulturalno-turystyczne, dzięki którym możliwe jest promowanie Podlasia, w tym przypadku jego południowej części. Do takich inicjatyw niewątpliwie należy "Piękny BUG" - o założeniach programu, celach i strukturze możecie poczytać tutaj. Program Rozwoju Polski Wschodniej obejmuje 5 województw, jednakże album poświęcony jest Gminie Konstantynów i innym gminom nadbużańskim. Przepiękne zdjęcia cieszą oko. Zdjęcia krajobrazów, wiosek z malowniczym domkami, zabytkowych kapliczek, ale znajdziemy tu też i janowskie konie i sękacze, czyli  sztandarowy przysmak podlaski, jak również rękodzieło i przykłady sztuki lokalnej.  








 ^^^ Wspomniane sękacze. Jak tylko będziecie w tamtych stronach, spróbujcie, obowiązkowo!


























Album pięknie wydany, w trzech językach, prezent idealny. Nasi przyjaciele byli zachwyceni :)

Komentarze

Popularne posty