Pyszne, proste, zdrowe ... ciacha!!!


Od czasu do czasu nachodzi mnie ogromna chęć eksperymentowania kulinarnego. I chociaż preferuję "jednomiskowe" ekspresowe wypieki, takie, gdzie wszystko przelewa się do formy i voila! - chęć przekąszenia zdrowych i smacznych ciasteczek czasami wygrywa! A te, które dzisiaj Wam polecam są super szybkie i baaardzo smaczne. Wszystko miesza się w mig, szybko formuje kulki i piecze tylko 15 minut!

Przepis znalazłam już jakiś czas temu na "Moich wypiekach", jednakże sama wypróbowałam go dopiero niedawno. Zmodyfikowałam go nieco a mianowicie dodałam 2 jajka, bo te tutejsze nie są super duże. Zamiast muscovado użyłam cukru demerara. Mój mikser nie podołał miksturze, która po dodaniu płatków staje się bardo gęsta więc mieszałam ręcznie, bardzo "z grubsza" :) No i hmm, moje ciach muszą być większe niż przepisowe, bo wyszło ich mniej niż 30 :) 

Polecam, warto spróbować!

Składniki na około 35 30 ciastek:

200 g masła, w temperaturze pokojowej
3/4 - 1 szklanka drobnego cukru do wypieków 
1/4 szklanki ciemnego brązowego cukru muscovado/ demerara
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szklanka mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
2,5 szklanki płatków owsianych*

Masło i biały cukier umieścić w misie miksera i utrzeć do otrzymania jasnej, puszystej masy. Dodać cukier brązowy i kontynuować ucieranie. Dodać jajko i zmiksować. Wsypać pozostałe składniki i zmiksować do otrzymania jednolitej masy.

Blachę do ciastek wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta robić kulki wielkości orzecha włoskiego (lub większe - jak u mnie :) ), spłaszczyć je łyżką. Układać na blaszce z sporych odstępach.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 - 17 minut do lekkiego zbrązowienia (u mnie ok 15 minut). Po zdjęciu z blachy studzić na kratce.

Hmm, jedna tura nieco mi się przypaliła, ale i tak była pyyyszna!

























Smacznego!!

Komentarze

  1. Przepysznie wyglądają : ) Może i ja takie upiekę, bo cudnie wyglądają : ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty